TurboMAX logo
Slider 01 Slider 02 Slider 03

Regeneracja
turbin
samochodowych
już od 550 zł

posiadamy
zregenerowane
turbosprężarki
na wymianę

Zadzwoń lub napisz do nas
telefon

698 30 30 30
22 767 07 90

e-mail: serwis@turbosprezarkiserwis.pl


Proces regeneracji turbosprężarki samochodowej

Regeneracja turbosprężarki to niezwykle złożony, wieloetapowy proces.
Dzięki przestrzeganiu w firmie TurboMax odpowiedniej staranności i precyzji działania otrzymujemy w jego wyniku produkt finalny najwyższej jakości, nieodbiegający parametrami od urządzenia fabrycznie nowego.
Starannie i precyzyjnie przeprowadzona regeneracja przywraca turbinie pierwotną sprawność i wydatnie zwiększa jej żywotność.

Niżej opisujemy czym jest i na czym polega regeneracja turbiny samochodowej.

 Wymontowanie turbosprężarki z samochodu

  • turbina do MB Sprinter, 2200ccm Bi-turbo
    Zregenerowane turbo do MB Sprinter
Firma TurboMax wykonuje demontaż, a po naprawie montaż turbosprężarki z dostarczonego do nas auta. Przyjmujemy też turbosprężarki zdemontowane z samochodu przez klienta i dostarczone do naszego warsztatu.
Łączny koszt demontażu i montażu po regeneracji turbiny mieści się w przedziale 300-450 zł i zależy od czasu potrzebnego na wykonanie tych czynności.
Powyższa cena zawiera też czynności ściśle związane z demontażem turbo, t.j.:
  • czyszczenie chłodnicy powietrza,
  • sprawdzenie i czyszczenie przewodów doprowadzających olej do turbiny
  • (jeśli przewody są czyste cena jest odpowiednio niższa).

 Demontaż turbosprężarki – jej rozłożenie na części

Następną czynnością, wykonywaną przez naszego specjalistę, jest rozkręcenie turbo na najdrobniejsze części składowe celem weryfikacji uszkodzeń i zbadania ich przyczyny.

 Mycie ciśnieniowe części

  • turbina dla grupy VW, silnik 1896ccm
    Naprawione turbo: grupa VW
Na tym etapie elementy turbosprężarki są dokładnie czyszczone w przemysłowej myjce ciśnieniowej. Użycie specjalistycznej chemii w połączeniu z wysoką temperaturą i odpowiednim ciśnieniem pozwala na dokładne oczyszczenie wszystkich części z nagarów, smarów i innych zanieczyszczeń typowych dla układu olejowo-wydechowego. Rzetelne przeprowadzenie tego etapu umożliwia wykonanie precyzyjnych pomiarów części, które zadecydują o sposobie i o koszcie dalszej regeneracji podzespołu.

 Analiza uszkodzeń i zużycia turbosprężarki poprzedzająca regenerację

  • turbina MB Sprinter 2.2 cdi
    Turbina do MB Sprinter 2.2 cdi
Oczyszczone części dokładnie mierzymy i na tej podstawie określamy stopień zużycia turbo. Wyniki pomiarów porównujemy ze specyfikacją producenta, dzięki czemu możemy ocenić obecny stan turbosprężarki oraz określić na jakie obciążenia narażona była w czasie wcześniejszej eksploatacji.
Taka analiza stanu części turbosprężarki pozwala nam zaproponować optymalną naprawę i konserwację turbiny, a ponadto przyczynia się do wyeliminowania wszystkich negatywnych czynników obniżających w przyszłości żywotność podzespołu turbo.

Teraz przychodzi czas na regenerację turbiny - wszystkie zużyte elementy wymieniamy na nowe, oryginalne części wysokiej jakości. Dzięki temu turbosprężarka odzyskuje początkową sprawność i funkcjonuje tak samo jak fabrycznie nowe urządzenie.

 Obróbka powierzchniowa części turbosprężarki

  • turbosprężarka MB silnik 2987ccm
    Zregenerowane turbo do MB, silnik 2987ccm
Jest to ważny etap regeneracji, dzięki któremu części turbosprężarki, takie jak muszle zewnętrzne, korpus, wirnik, koło kompresji, zmienna geometria, zawór sterujący zostają oczyszczone z nagarów, zapieczonych smarów i olei. Po tej operacji wygląd części i ich sprawność można porównać do nowych elementów.
Elementy obudowy żeliwnej czyszczone są grubym ścierniwem, natomiast elementy delikatne i aluminiowe - takie jak wirnik, koło kompresji, korpus, zmienna geometria - czyszczone za pomocą szklanych mikrokulek.

Obróbka powierzchniowa części to technologia, która skrótowo nazywana jest piaskowaniem.

 Powtórne mycie elementów turbo po piaskowaniu

Po piaskowaniu wszystkie elementy są ponownie czyszczone w myjce ciśnieniowej lub jeśli jest to konieczne w myjce ultradźwiękowej.

 Montaż korpusu turbosprężarki

  • turbina MB Sprinter 2.2 cdi
    Turbina do MB Sprinter 2.2 cdi
  • koplet części zamiennych turbinki
    Zestaw naprawczy do turbosprężarek

Najpierw przygotowujemy pełen zestaw części turbinki. Są to elementy oczyszczone, które nie uległy uszkodzeniu oraz elementy nowe zastępujące części uszkodzone. Ten etap regeneracji polega na zamontowaniu w korpusie turbiny precyzyjnie spasowanego, pełnego zestawu części. Uszczelnienia, panewki, odrzutnik oleju, talerzyk montujemy uważając, by nie dopuścić do powstania najmniejszej skazy, która mogłaby ujemnie wpłynąć na działanie turbosprężarki lub skrócić jej żywotność.

 Wyważanie elementów turbosprężarki

  • turbo do Sprintera 2.2 Bi-turbo
    Naprawiona turbina do Sprintera 2.2 Bi-turbo
Wyważanie wirujących części turbo to najistotniejszy etap regeneracji. W nowoczesnych turbinach elementy wirują z prędkościami powyżej 230.000 obrotów na minutę. Dlatego nawet najmniejszy błąd w wyważeniu może przyczynić się do awarii. Z tego też powodu wyważanie przeprowadzamy korzystając z  najnowszych i najbardziej precyzyjnych urządzeń na rynku. Dzięki temu każdorazowo jesteśmy pewni, że osiągnięty rezultat pozwoli na długie i bezawaryjne używanie zregenerowanej turbosprężarki.

Wyważanie turbosprężarki składa się z 3 etapów:

  • Wyważanie wałka – dzięki innowacyjnej maszynie Cimat Polimer odbywa się ono w dwóch płaszczyznach korekcji. Najwyższą dokładność wyważania zapewnia korpus wyważarki wykonany z odlewu polimerowego oraz rewolucyjny, niezwykle precyzyjny układ pomiarowy.
  • Wyważanie wałka wraz z kołem kompresji – precyzyjne wyważenie układu wirującego jako całości przed włożeniem go w rdzeń turbosprężarki gwarantuje, że zregenerowana turbina będzie miała odpowiednią żywotność oraz wysoką sprawność działania.
  • Doważenie kompletnego rdzenia turbosprężarki i kontrola jego szczelności - przeprowadzamy na specjalnej wyważarce wysokoobrotowej z rygorystycznym przestrzeganiem norm podanych przez producenta w czasie doważania równocześnie sprawdzamy szczelność turbosprężarki.

 Kontrola i regulacja ciśnienia doładowania

Proces regeneracji turbosprężarki kończy szereg drobiazgowych testów i kontroli sprawdzających czy zachowaliśmy wszelkie możliwe standardy. Pełna, końcowa kontrola daje nam pewność, że każdy nasz klient otrzymuje od TurboMax turbinę najwyższej jakości spełniającą praktycznie wszelkie standardy nowego produktu.

Uznanych producentów turbosprężarek jest mniej niż marek samochodów, ale zapewniają oni turbinki do wszystkich produkowanych obecnie pojazdów. Dlatego i my wyposażymy w sprawną turbinę wszystkie osobowe auta typowe oraz samochody sportowe i luksusowe.  Są to samochody europejskie (brytyjskie, francuskie, niemieckie, włoskie, …), samochody japońskie i koreańskie oraz auta amerykańskie i z rynku amerykańskiego.

Alfabetyczna lista aut osobowych przedstawia się następująco:
Acura, Alfa Romeo, Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, Bugatti, Buick, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Dacia, Daihatsu, Dodge, Ferrari, Fiat, Ford, Ford USA, Honda, Hummer, Hyundai, Infiniti, Isuzu, Jaguar, Jeep, Kia, Lamborghini, Lancia, Lincoln, Lexus, Maserati, Mazda, Mercedes Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Pontiac, Porsche, Renault, Rolls Royce, Rover i Land Rover, Saab, Seat, Skoda, Smart, SsangYong, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo.

Turbosprężarki do maszyn drogowo-budowlanych i rolniczych: Deutz, CAT, Perkins, JCB, Cummins, Komatsu, Case.