Proces regeneracji turbosprężarki samochodowej
Regeneracja turbosprężarki to niezwykle złożony, wieloetapowy proces.Dzięki przestrzeganiu w firmie TurboMax odpowiedniej staranności i precyzji działania otrzymujemy w jego wyniku produkt finalny najwyższej jakości, nieodbiegający parametrami od urządzenia fabrycznie nowego.
Starannie i precyzyjnie przeprowadzona regeneracja przywraca turbinie pierwotną sprawność i wydatnie zwiększa jej żywotność.
Niżej opisujemy czym jest i na czym polega regeneracja turbiny samochodowej.
Wymontowanie turbosprężarki z samochodu
-
Zregenerowane turbo do MB Sprinter
Łączny koszt demontażu i montażu po regeneracji turbiny mieści się w przedziale 300-450 zł i zależy od czasu potrzebnego na wykonanie tych czynności.
Powyższa cena zawiera też czynności ściśle związane z demontażem turbo, t.j.:
- czyszczenie chłodnicy powietrza,
- sprawdzenie i czyszczenie przewodów doprowadzających olej do turbiny
- (jeśli przewody są czyste cena jest odpowiednio niższa).
Demontaż turbosprężarki – jej rozłożenie na części
Następną czynnością, wykonywaną przez naszego specjalistę, jest rozkręcenie turbo na najdrobniejsze części składowe celem weryfikacji uszkodzeń i zbadania ich przyczyny.Mycie ciśnieniowe części
-
Naprawione turbo: grupa VW
Analiza uszkodzeń i zużycia turbosprężarki poprzedzająca regenerację
-
Turbina do MB Sprinter 2.2 cdi
Taka analiza stanu części turbosprężarki pozwala nam zaproponować optymalną naprawę i konserwację turbiny, a ponadto przyczynia się do wyeliminowania wszystkich negatywnych czynników obniżających w przyszłości żywotność podzespołu turbo.
Teraz przychodzi czas na regenerację turbiny - wszystkie zużyte elementy wymieniamy na nowe, oryginalne części wysokiej jakości. Dzięki temu turbosprężarka odzyskuje początkową sprawność i funkcjonuje tak samo jak fabrycznie nowe urządzenie.
Obróbka powierzchniowa części turbosprężarki
-
Zregenerowane turbo do MB, silnik 2987ccm
Elementy obudowy żeliwnej czyszczone są grubym ścierniwem, natomiast elementy delikatne i aluminiowe - takie jak wirnik, koło kompresji, korpus, zmienna geometria - czyszczone za pomocą szklanych mikrokulek.
Obróbka powierzchniowa części to technologia, która skrótowo nazywana jest piaskowaniem.
Powtórne mycie elementów turbo po piaskowaniu
Po piaskowaniu wszystkie elementy są ponownie czyszczone w myjce ciśnieniowej lub jeśli jest to konieczne w myjce ultradźwiękowej.Montaż korpusu turbosprężarki
-
Turbina do MB Sprinter 2.2 cdi
-
Zestaw naprawczy do turbosprężarek
Najpierw przygotowujemy pełen zestaw części turbinki. Są to elementy oczyszczone, które nie uległy uszkodzeniu oraz elementy nowe zastępujące części uszkodzone. Ten etap regeneracji polega na zamontowaniu w korpusie turbiny precyzyjnie spasowanego, pełnego zestawu części. Uszczelnienia, panewki, odrzutnik oleju, talerzyk montujemy uważając, by nie dopuścić do powstania najmniejszej skazy, która mogłaby ujemnie wpłynąć na działanie turbosprężarki lub skrócić jej żywotność.
Wyważanie elementów turbosprężarki
-
Naprawiona turbina do Sprintera 2.2 Bi-turbo
Wyważanie turbosprężarki składa się z 3 etapów:
- Wyważanie wałka – dzięki innowacyjnej maszynie Cimat Polimer odbywa się ono w dwóch płaszczyznach korekcji. Najwyższą dokładność wyważania zapewnia korpus wyważarki wykonany z odlewu polimerowego oraz rewolucyjny, niezwykle precyzyjny układ pomiarowy.
- Wyważanie wałka wraz z kołem kompresji – precyzyjne wyważenie układu wirującego jako całości przed włożeniem go w rdzeń turbosprężarki gwarantuje, że zregenerowana turbina będzie miała odpowiednią żywotność oraz wysoką sprawność działania.
- Doważenie kompletnego rdzenia turbosprężarki i kontrola jego szczelności - przeprowadzamy na specjalnej wyważarce wysokoobrotowej z rygorystycznym przestrzeganiem norm podanych przez producenta w czasie doważania równocześnie sprawdzamy szczelność turbosprężarki.
Kontrola i regulacja ciśnienia doładowania
Proces regeneracji turbosprężarki kończy szereg drobiazgowych testów i kontroli sprawdzających czy zachowaliśmy wszelkie możliwe standardy. Pełna, końcowa kontrola daje nam pewność, że każdy nasz klient otrzymuje od TurboMax turbinę najwyższej jakości spełniającą praktycznie wszelkie standardy nowego produktu.Uznanych producentów turbosprężarek jest mniej niż marek samochodów, ale zapewniają oni turbinki do wszystkich produkowanych obecnie pojazdów. Dlatego i my wyposażymy w sprawną turbinę wszystkie osobowe auta typowe oraz samochody sportowe i luksusowe. Są to samochody europejskie (brytyjskie, francuskie, niemieckie, włoskie, …), samochody japońskie i koreańskie oraz auta amerykańskie i z rynku amerykańskiego.
Alfabetyczna lista aut osobowych przedstawia się następująco:
Acura, Alfa Romeo, Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, Bugatti, Buick, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Dacia, Daihatsu, Dodge, Ferrari, Fiat, Ford, Ford USA, Honda, Hummer, Hyundai, Infiniti, Isuzu, Jaguar, Jeep, Kia, Lamborghini, Lancia, Lincoln, Lexus, Maserati, Mazda, Mercedes Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Pontiac, Porsche, Renault, Rolls Royce, Rover i Land Rover, Saab, Seat, Skoda, Smart, SsangYong, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo.
Turbosprężarki do maszyn drogowo-budowlanych i rolniczych: Deutz, CAT, Perkins, JCB, Cummins, Komatsu, Case.